WIADOMOŚCI

Brawn: przewaga Red Bulla sama nie zaniknie
Brawn: przewaga Red Bulla sama nie zaniknie
Ross Brawn, szef zespołu Mercedes, uważa, że ekipa Red Bulla utrzyma swoją przewagę technologiczną także w sezonie 2014.
baner_rbr_v3.jpg
Przyszły sezon zdaniem wielu jest szansą dla rywali Red Bulla, gdyż nastąpi w nim drastyczna zmiana przepisów technicznych.

Ross Brawn uważa jednak, że przewaga Red Bull sama z siebie w pełni nie zaniknie, zwłaszcza biorąc pod uwagę postępy jakie poczynili inżynierowie z Milton Keynes w drugiej połowie sezonu 2013.

„Wszystko wskazuje na to, że przewaga w niektórych osiągach, które zyskali w drugiej części roku, zostanie przeniesiona na kolejny sezon” mówił Brawn w rozmowie z Autosport.com. „Oni nagle zaczęli posiadać bolid, który wykręca najwyższe prędkości w punktach pomiarowych, a przez lata tego nie robili.”

„Udało im się jakość zredukować opór bolidu, więc jeżeli uda im się utrzymać w przyszłym roku osiągi bolidu w pewnych częściach toru, cały czas będą stanowić duże wyzwanie.”

„Sezon 2014 to pod wieloma względami nowe wyzwanie, ale to czego się nauczyliśmy ciężko jest zapomnieć. Rzeczy, które oni teraz modyfikują w bieżącym bolidzie, przydadzą się także w przyszłym roku.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
kokon510

05.11.2013 13:03

0

cały czas są o krok przed innymi zespołami


avatar
Gosu

05.11.2013 13:42

0

Do połowy sezonu można było nawiązać z nimi walkę. Po przerwie wakacyjnej tempo bolidu RBR jest nieosiągalne dla nikogo. Przestało mieć znaczenie czy tor wymaga dużej czy małej siły dociskającej. Przykładem może być Spa i Monza. Po wygranych na tamtych torach przestałem wierzyć, że ktokolwiek pokona Vettela w mistrzostwach. Kiedyś na szybkich obiektach RBR wypadał słabiej, ale jak widać i z tym się uporali. Jak forma obecnego bolid przełoży się na przyszłoroczny model - zobaczymy. Mam nadzieję, że nie będzie takiej przepaści jak jest obecnie. Wydaje mi się, że różnica jest większa niż w sezonie 2011.


avatar
Reaglag2

05.11.2013 13:44

0

Coś w tym musi być ...


avatar
R.U

05.11.2013 13:55

0

Do roboty!!!


avatar
jar188

05.11.2013 14:01

0

A Brawn BGP 001 pewnie spadł z nieba, więc może trzeba się pomodli o jeszcze jeden bolid.


avatar
Michal1671

05.11.2013 14:07

0

Newey niech już odejdzie z F1 wyścigi będą dużo ciekawsze bez niego;)


avatar
Skoczek130

05.11.2013 16:56

0

@Gosu - w 2011r. mieli przewagę przede wszystkim w kwalifikacjach. To tam "dmuchany dyfuzor" odgrywał kluczową rolę. Teraz jednak ich tempo wyścigowe jest niebotyczne i nigdy takiego nie mieli. Cóż, jeżeli ma to związek z KERS i FIA nie wykryje niczego złego, wówczas sezon okaże się przewidywalny. @jar188 - BGP001, a właściwie RA109 był długoterminowym projektem i fakt, że był bardzo konkurencyjny, nie był żadnym zaskoczeniem. Zaskoczeniem był fakt, iż mimo wycofania Hondy i braku testów maszyny, okazała się tak konkurencyjna i niezawodna. Potem wyszło, jak wyszło - brak funduszy sprawił, że jej mocne punkty przestały dawać korzyści, bo inni po prostu ich dogonili, a nawet przegonili. ;)


avatar
IEPSowiec

05.11.2013 17:55

0

Cała nadzieja w silnikach... Co prawda zmiana z V10 na V8 w sezonie 2007 niewiele namieszała w stawce, to zmiana na V6 Turbo już może! Swoją drogą gwałtowne załamania "formy " bolidów i zespołów się zdarzają - McLaren 2013 lub Ferrari 2005, więc kto wie?


avatar
Skoczek130

05.11.2013 18:59

0

Renault musiałoby okazać się niewypałem. W przypadku Ferrari brak zmiany opon odbił piętno na osiągach (Bridgestone fatalnie sobie z tym prowadziło), natomiast McLaren wprowadził zawieszenie pull-rod, które okazało się błędne. Choć kto wie, czy w przyszłości na tym nie skorzystają.


avatar
Skoczek130

05.11.2013 18:59

0

Jeżeli Renault przygotuje dobrą jednostkę, wówczas RBR może dalej wieść prym.


avatar
R4F1

05.11.2013 19:41

0

nowe silniki oprócz osiągów będą musiały także wykazać się niską awaryjnością. Obecne V8 dopracowywano przez długie lata, nowe V6 to także nowe turbo i nowe ERS. Przypominam problemy z KERS (RBR ma je do dzisiaj), może być duża ilość awarii jednostek napędowych szczególnie w pierwszej fazie sezonu.... ale bolid to nie tylko silnik, te są dsotarczane do wielu zespołów. Bolid F1 to efekt pracy setek ludzi i odpowiedniego interpretowaniu regulaminu, tak aby jak najwięcej wycisnąć z tego co dozwolone, a w tym akurat RBR jest niedościgniony. Myślę, że nawet w przypadku kiedy Newey odejdzie kiedyś z F1 pozostawi po sobie doświadczony sztab ludzi, którzy będą kontynuowali jego wizję konstruowania niesamowitych maszyn.


avatar
verer

05.11.2013 23:14

0

Lubie Vet i Ric ale jak bedzie to samo co w 2011 roku to bedzie zjebany sezon a Brawn ma racje


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu